Jakie są jego zalety, jakie wady? Kto może korzystać z dropshippingu i kiedy? Na te pytania odpowiemy w naszym dzisiejszym artykule.

Dropshipping to metoda logistyczna, polegająca na przeniesieniu odpowiedzialności za wysyłkę na hurtownię, z którą współpracuje dany sklep. Dzięki takiemu rozwiązaniu, osoba prowadząca swój sklep internetowy nie musi posiadać swojego magazynu, a niejednokrotnie także nie potrzebuje dużych środków na inwestycję, aby móc rozpocząć sprzedaż w swoim własnym sklepie internetowym.

Jak dokładnie działa dropshipping z perspektywy Klienta sklepu?

  1. Klient wchodzi do sklepu, wybiera produkty, które chce zakupić i dodaje je do koszyka. Produkty są uprzednio zaimportowane do sklepu przez właściciela sklepu lub firmę programistyczną, z którą współpracuje.
  2. Klient składa zamówienie.
  3. Właściciel sklepu odbiera zamówienie w panelu administracyjnym i przekazuje je do hurtowni.
  4. Hurtownia po otrzymaniu zamówienia, w imieniu sklepu wysyła je do Klienta.
  5. Klient otrzymuje swoje zamówienie.

Zalety dropshippingu.

Do głównych zalet dropshippingu możemy zaliczyć:

  • brak konieczności inwestowania dużej ilości gotówki – „niski próg wejścia”
  • łatwość w obsłudze zamówień i wysyłki
  • brak konieczności posiadania magazynu wysyłkowego
  • szybka wysyłka produktów bez dużego nakładu pracy ze strony właściciela sklepu
  • możliwość skupienia się głównie na marketingu dla sklepu

Wady dropshippingu.

Głównymi wadami dropshippingu są:

  • łatwa możliwość rozpoczęcia działalności = możliwa duża konkurencja
  • dużo sklepów kopiuje opisy produktów z hurtowni 1:1 – warto zatem zainwestować w autorskie opisy produktów, aby wyróżnić się m.in. w tej kwestii od konkurencji dla potencjalnego Klienta
  • obsługa zwrotów z reguły jest po stronie właściciela sklepu – choć nie zawsze; jeśli jednak jest, to należy wziąć pod uwagę, że zgodnie z obowiązującym prawem owy zwrot musimy przyjąć i przetrzymywać u siebie, aż do kolejnej sprzedaży; warto zwrócić uwagę na to, czy hurtownia przyjmie od nas zwrot Klienta – często będą one się na to godzić i pozwalać nawet na to, aby owy zwrot Klient mógł odesłać bezpośrednio pod ich adres
  • brak kontroli nad przesyłką; nie widzimy, jak została ona zapakowana, niemniej wybierając odpowiednią hurtownię do współpracy, tego typu problem zdarza się rzadko

 

Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniej hurtowni dropshippingowej?

  1. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na obsługę zwrotów – czy będzie ona także po stronie hurtowni. Jeśli uda Ci się wynegocjować, aby tak było – to duży plus dla Twojego biznesu z uwagi na dużą oszczędność czasu.
  2. Jak duża jest konkurencja korzystająca z danej hurtowni? To ważne, abyś mógł wymyślić swój sposób na „wybicie się” na tle innych.
  3. Jakość zdjęć liczba materiałów dodatkowych. Przy wyborze odpowiedniej hurtowni warto zwrócić uwagę na to, czy udostępnia ona dobre jakościowo zdjęcia produktów oraz inne materiały opisujące produkt, np. video w 360 stopni. Zależnie od branży, im więcej takich „udogodnień”, tym większa szansa na sprzedaż produktu.

 

Podsumowanie.

Dropshipping to nowoczesna, ciekawa forma prowadzenia biznesu. Naszym zdaniem zalety stanowczo przewyższają wady – warto zatem spróbować działać w takiej formie.

Jeśli chodzi o aspekty techniczne, hurtownie z reguły udostępniają tzw. feed XML / CSV z produktami, który możesz zaimportować do swojego sklepu i na bieżąco aktualizować stany magazynowe produktów.

 

Chciałbyś zaintegrować swój sklep internetowy z jakąś hurtownią?

UMÓW DARMOWĄ KONSULTACJĘ